Malta happend!

I tisdags morse tidigt som attan drog vi till Malta.

Vi hade sovit hos lindas föräldrar i deras sommarstuga och när vi skulle ut på den lilla grusvägen fick vi vänta på två!! Bilar som skulle förbi kl 5 på morgonen :o in the middle of nästan nowhere ;)

Efter en mycket lugn o smidig flygresa som på pappret skulle ta 3:50,som sedan ropades ut i planet skulle ta 3:30, landade vi efter 3:10! Kortare flygresor uppskattas! ;)

Fortfarande så är jag lite orolig vid flygresor, en form av skräckblandad förtjusning av mig. Jag har 2 flygböcker som jag kollat igenom grundligt med ett glas vin eller 2 en lördagkväll :)

MEN nu måste jag lugna mig o va helt cool med min nervositet. När vi flyger med lillpyret sen vill jag absolut inte smitta av mig med den :p


Det första vi gjorde när vi checkat in var att få o äta lunch. Valde Hard Rock café för att (som vi trodde) veta vad vi fick.

Vi fick vänta en eeeevighet på lunchen o jag var inte nöjd! :S

Nån som var mer nöjd var Fredrik. För han hade fått världens längsta pommes frites! ^^ haha

Lila lång som hans huvud!

Sen, i väntan på att rummen skulle bli klara, strosade vi lite i S:t Julians

Efter vi hade checkat in vid 15-tiden fanns det lite soltid kvar så vi gick till poolen som låg på samma plan som vi bodde på, 10 m från vårt rum typ :p

Födelsedagsbarnet fick bubbel!

Men efter en tidig morgon var vila välbehövligt! :)

Sen var det dags för födelsedagsmiddagen, för Linda, på Meet. Argentinsk köttrestaurant

Vi avslutade kvällen med stros i stan :)

Dag 2 och första heldagen skulle Linda få en helkroppsmassage på hotellets spa i present av Danne o jag, som valde att inte följa med för jag trodde jag skulle sova ut, vaknade 7:40 o var pigg! När Fredrik vaknade en timme senare gick vi o köpte en kaffe och ett chokladbröd o tog med oss böckerna ner till en bänk vid stranden

Sen riktigt frukost och så tillbringade vi heela dagen vid poolen :)

Lite lätt rund om magen <3

På kvällen gick vi till ett ställe som hette Wigi's kitchen som Linda fått rekomenderat. Ny meny varje dag :)

Jättegott och vi var nöjda! :D

Sen gick vi bortåt mot en takbar

Avslutade med o spela kort på vår ballis. Enda kvällen vi orkade göra det! ;p den här resan var det mer vakna tidigt o gå o lägga sig inte alls för sent är nice!

Haha inte direkt jag egentligen :p

Dag 3

Båtresa till Blue Lagoon.

Buss till Sliema

Sen båt

Framme

Preggobild där jag inte ser så Preggo ut Hahaha

Hemresa

Middag på badass burger. Sådär mat och jättesådär service.

O världens största förrätt? Som smakade sådär ;)

Dag 4.

Sista heldagen.

Frukost på portomaso

Sen tillbringade vi dagen på hotellets strand :)

Finns inte många stränder men det här hotellet hade en bit egen :)

Sen hade vi planerat o åka in till valletta vilket vi gjorde :)

Fint men tråkigt att det fanns en del morderna butiker. Jag gillade mest dom lite lugnare tysta gränderna :)

Haha Fredrik på panoramabilden!! ^^

Middag i Valletta på sissco, man fick gå fram o välja kött själv och Mona medresenärer var lyriska. Jag,som inte kan äta mina favvo medium-rare o med ett gott glas vin till, tyckte ändå det va bra! Fick in hur mkt ribbs som helst :)

I går morse, lördag och sista dag, fick jag min bästa frukost. McDonald Hahaha pannkakor och yoghurt! :) Maltas frukostkultur är inte som min ;)

Sen var tanken att vi skulle tillbringa sista timmarna vid poolen i solen

Men som man ser på bilderna så tillät inte vädret det. Inte för att jag klagar. Av 5 dagar var en lite dålig o det var den sista. Linda o jag tog en shoppingsväng istället och hamnade sedan på ett fiskspa :p

Det får avsluta denna resan!

Det var såå najs o komma iväg o få lite sol :D

Jag vill ha mer mer.. Tur att vi snart får en liten limitera till ;)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits