Hallelullia!!

Så har vi firat 10 år igår 22/9!

Jag tog tåget till Västerås efter jobbet för att möta upp Fredrik

Energi och blompaket ;)

Och praliner <3

Vi skulle inte ge varann presenter men Fredrik fixade så mysigt med spa-relax och världens godaste middag! Så jag gav honom att vi ska gå på valfri Djurgårdsmatch och gå ut o äta så snart så möjligt när det passar. Han vill gå på hockey så det kan bli kul :)


Efter upplockning så åkte vi till relaxstället som han hade hyrt åt oss själva :)

Dom hade en tuff bastu som var framtagen av NASA ;)

Preggomagen, vi va 3 som firade ;)

Sedan åkte vi vidare till Frank Bistro, helt fantastiskt! Hallelullia-moment!!

Först ett litet litet glas bubbel ändå, för att fira :) o nån liten aperitif som bestod av saltgurka, någon creme av nåt slag, grön sky ;), gräslök och nån typ av chips! Så gott o bra start ;)

Sen fick vi in våra förrätter. Det funkar så på den här restaurangen, att man köper 4-rätter och har ingen aning om vad som kommer in och båda våra rätter är olika :)

Min förrätt var: olika typer av blomkål(mousse och andra tillagningssätt ;) ), maltchips, gurka, dill, kalixlöjrom och röding. Såå salt o gott

Jag har tyvärr glömt vad Fredriks var men det var iaf "icke tillagat" kött :p

Andra förrätt, min bestod av tortellini innehållandes: en med fyllning av parmesan, en med ricottaost och en med tryffel. Sedan var det parmesan och tryffel över och brynt smör! Detta var hands down, den godaste rätten!! Underbar! O då är jag ändå en efterrättsmänniska o efterrätten var oxå underbar ;)

Fredriks rätt kommer jag ihåg innehöll pilgrimsmusslor och vattenkrasse bla annat, nötter och nåt chips av nåt slag :p

Våra varmrätter! Man fick välja kött eller fisk. Vi valde båda kött. Jag kommer inte ihåg vilket kött ja fick men eftersom i sagt att jag var Preggo så hade dom gjort det så rosa det gick. Men ändå varmt rakt igenom, de gjorde det såå bra! Ytan var välstekt o inte så god ;) men vad ska man göra, det var ju bara ytan :p. Sedan var det en puré, och olika svamp, bla kantareller som var sååå söta o goda. Som godis

Fredriks rätt bestod av hjort, någon puré och inlagda rödbetor bla.

Efterrätten var en dröm!!

Sockerkaka doppad i vaniljglassoch ströbröd o sedan friterad. På det n blåbärssorbé med nåt socker på och sedan hällde de på varm vaniljsås, men herreguuud! :D

Vi fick samma, vi var sist kvar ;) men Fredrik sa att om jag fått den efterrätten o inte han så hade han nog blivit arg!! Hahaha ;)

Vilket firande, på en vardag o allt <3

Men det är nu livet börjar..

To be continued.. ;)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits