"En lugn helg"

Herregud.. tanken var en lugn helg hemma! Skulle bara åka o mysshoppa lite i Västerås o sen skulle vi ha myskväll med 3-rätters på lördagskvällen

Eftersom jag har haft tandvärk from hell i veckan så var jag helt död på fredagskvällen.

Jag har alltså haft tandvärk sen förra lördagen.. på tisdagen, då de inte gått över av sig själv, ringde jag tandläkarn o fick tid på torsdagsmorgonen.

Natten till ons vaknade jag av tandvärk men det var hanterbart, natten till torsdagen var lite värre, det dunkade i underkäken upp i örat o hag låg vaken en timme men klarade mig undan att ta nån värktablett.

På torsdage var det alltså dags för besöket. De kollade lite på tanden o provade med kyla, h-vete vad ont det gjorde. Höll på o slå huvet i spegel-lysgrejen de har över ansiktet på en när jag reflexmässigt nästan Satte mig upp av smärtan.

De sa att tanden e ju inte död för jag reagerar, de såg inte heller hur det såg ut vid roten på bilden.. hon sa att jag skulle ta tandtråd o bakterieskölj några ggr om dagen o se hur det känns.

Natten till Fredag var så mycket värre än till ons o tors på alla sätt.,
Jag vaknade en gång i timmen o sov knappt nånting, vid 4:30-isch gav jag upp o tog en alvedon. Då hade värken stegrats i intensitet för varje timme som gick o det gjorde nästan så ont så jag började gråta
:((

Fick iaf 2 timmars sammanhängande sömn o vid 7 ringde jag för en akuttid.
När de ringde upp mig o jag förklarade suckade hon typ åt mig o sa: -ok du får väl komma kl 13 då.

Sjukt irriterande, det är väl inte så svårt o vara lite trevlig?

Speciellt inte, som när jag väl fick komma, visade sig att jag hade rätt :p

Min tand var halvdöd (därför jag känner smärta) o behövde rotfyllas.

De påbörjade behandlingen. Ska tillbaka om 4 v för steg 2.

Hon rådde mig o ta en alvedon nattentill lördag o antagligen sön oxå. Vet inte om jag hade behövt men tog en fredagsnattenmen inte matten till sön.

På fredagen somnade jag i soffan vid 20-tiden. Var så trött efter att inte ha sovit nåt natten innan. Det var den fredagskvällen det .. gick upp vid 23 för att gå o lägga mig :p

På lördagen vaknade jag föga förvånat tidigt för att vara mig, 9.

Vi åt frulle o skulle sedan bege oss mot Mio, k-rauta o Västerås.

Men precis när vi satte oss i bilen ringde mamma o ville ha en kopp kaffe, så vi tog Mio o k-rauta först
Sen hem o fika o sen åkte vi till vässan.

Suddigt :p

När vi kom hem gjorde vi mysigt hemma o lagade mat!

Till förrätt: toast Skagen med egen mayo.

Varmrätt: kyckling o potatis

<3

Sedan myste vi i fåtöljerna o spelade "hur fan visste du det?"

Med godsaker!

Till efterrätt gjorde jag en form av creme brulée som jag e helt övertygad att jag tog kort på men som jag inte hittar :p

Sen spelade vi vagabond

Innan vi avslutade kvällen åter i fåtöljerna.

Så mysigt!

Imorse fick jag French toast när jag vaknade, men hur lyxigt är inte det? :D

Fredrik började pyssla ute o sedan i tvättstugan. Nu e den nog klar att lägga ut ;)
Medans jag plockade fram alla julgrejer ink. Gardinerna.

Sedan skulle vi komplettera med lite men hittade inge bra, sen städade vi hela huset o åkte sedan till mamma o Pappa o fick lite hjälp o middag.

O i soffan fick jag några min fotmassage ahh najs! :)

Så här ser det ut nu :)

O såhär ser jag ut ;)

Ha det!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits