Julfest

Jaha då var det dags för den årliga julfesten. I år skulle den hållas på syndbyholms slott o många såg fram emot detta just på grund av det.

Fler anm än normalt! De e ju jättekul!

MEN..

i o med att det kom inte fler anm än vad man egentligen kunde ha i lokalen så blev det 3 långbord i "hallen".. varav jag hamnar vid ett sånt.
Då ska det tilläggas att underhållningen körs inne i huvudsalen, huvudsakligen.

Är man Preggo o inte dricker vin så är väl behållningen att man kan kolla på showen?

Tyvärr då då fick vi gå från våra platser o hänga i dörren när det var show. :/

Men innan dess. Körde hot mama-stil ;)

Var en ganska stor egoboost o gå på den här julfesten då jag fick jättemånga fina kommentarer om hag var så fin med min mage! Väldigt gulligt av alla! <3

I alla fall, det som var lite roligt, när konferenciern kom o började prata tog det mig en liten stund innan jag kände igen honom, Magnus Bäcklund, som var med i fame factory för 100 år sen o som jag hejade på! Han vann dessutom o jag bet att jag "tvingade" mamma att åka in till stan när han skulle signera sin singel!

:p

När han körde "the best" gick han runt o lät publiken sjunga med, vilket jag fick göra. Kändes faktiskt oväntat coolt att stå 30 cm ifrån med endast en Mick emellan dig med en barndomsidol ;)

Det gjorde väl kvällen ^^

Dåliga bilder från en film:p

Så här såg "hallen"ut, där vi satt. O Sebbe :p

O stora salen

Sen har ju Fredrik gjort mig lite till en matsnobb, på gott o ont..

Förrätt: toast Skagen. Brödet gjorde dom nog på förmiddagen.. eller dagen innan :p inte så bra. Men det var jag inte ensam om att tycka.

Hag uppskattade dock det riktiga gamla matsilvret!

Till huvudrätt var det kyckling som jag inte tycker smakade jättemycket, potatisgratäng som var lite vattnig och en sås som var jättetunn o vattnig.. :S

Till dessert fick vi nån glassparfait gissar jag, parfaiten var jättegod men de värma bären till kändes lite som köpta frysta bär på kartong från Ica som det tinat.

De var fin entré på efterrätten dock :)

Om jag får vara lire kritiskt till svar ju Magnus sjukt grym på o sjunga o efter han var klar tog något band över men enkollega i spetsen. De spelade så luugn o tråkig musik o när jag dansat lite innan samt väntat 5 låtar på att det skulle komma nån bra med lite drag i så gav jag upp o tog bilen hem vid 22:30-isch.
Tidigaste julfesten ever, men trots mitt gnäll o trots fulla ( bittra) kollegor så hade jag ändå en trevlig kväll!

:)

Dreamteam på plats :)

Over änd out :)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits