Sverige-semester (finally)

KSå vår Ölandsresa blev en natt på Öland, en natt i Ronneby och en i Västervik.
Så kan det gå.

Nästa år är det jag som planerar, I TID, o så får resten haka på ;)

Vi delade bil med Anna o Eric :)

Första stop: smultronstället i Söderköping

Matstopp på McDonalds, otroligt att vi blev hungriga igen :p

Sen fortsatte vi ner mot Öland och över bron :)

Första stopp Annies mammas camping för våfflor! :) snacka om att vi pt mkt på resan ^^

Sedan åkte vi vidare till klintagårdens camping. Det enda stället jag fick plats på, på heela Öland! Visade sig att det var en kristen camping med kyrkan ca 100 m från våra stugor och ett tåg med sång o grejer varje morgon haha men det gick bra det med :)

Dags för bad! :D

Cykel o tältgänget aka singelgrabbarna dök upp efter badet

Sen var det dags att göra sig iordning för middagen Bornholm

Eric smusslade med sin öl när han gick mellan stugorna, nolltolerans :p

Middag på ett jättemysigt stället i Bornholm

Sedan drog vi till "Pubben"

Tur att dom här två hittat varann ^^

Vid 1-tiden tackade vi för oss och lämnade Singelgänget och Eric som ville parta vidare.

På väg tillbaka fick vi för oss att vi ville åka till Solliden.

Ruinen e väldigt fin på natten :)

Sen åkte vi hemmåt :) vi delade stuga med Annie och Strengbohm

Det kommer jag ALDRIG göra om igen, dvs sova i samma rum som strengbhom!

Människan snarkar som ett helt sågverk o mitt i natten var jag tvungen att ta min kudde o mitt täcke o gå över till Anna o fråga om jag fick sova där! ^^ haha

Vid 04:30 kom Eric hem o hade Gunnar i släptåg. Han ville inte heller parta vidare med Hasse o Danne. Så från att Anna o Eric skulle ha en egen stuga till att det blev fullt hus och vi blev 4 st :p

Morgonen där efter dukade vi långbord i solen och bjöd vår hyresgäst på frukost haha

Sen var det städdags

Och sen vidare mot Karlskrona.

Första stop lunch på en suspekt thairestaurang ;p

Sen var det dags för en båttur. Vi ville egentligen åka på en tur i kulturarvet men den var full så vi fick åka Nättraby istället :)

Sen gick Anna o Eric till marinmuseet och jag o Annie dumpade killarna på en uteservering medans vi gick o shoppade :)

Sen åkte vi till Ronneby havscamping där vi hade en stuga för 6. Annie o Strengbohm i ett rum :p

Fix innan restaurangbesök

Middag på en restaurang i Karlskrona. Jättefint men med halvbra mat o dålig service. Konstigt m tanke på att den kommit med i whiteguide 2916

Sen åkte vi tillbaka till stugan o myste o spelade spel :)

Campingen hade färska frallor till försäljning varje morgon så Anna och Eric gick o handlade :D

Sen gick vi o badade med maneterna

Sen städade vi o packade ihop och åkte in till Ronneby för en fika

Sen tog vi en prommis i parken

Sen sa vi hejdå till Annie o strengbhom som åkte vidare neråt landet och vi styrde kosan uppåt mot Västervik för att lyxa till den sista natten med att bo på hotell :)

Incheckade

Relaxhäng

Sen middag vid hamnen

Sen gick vi till takbaren på hotellet

Sista morgonen, HOTELLFRUKOST!! Woop woop :D

Sen gjorde vi Västervik

Jag har kanske en fem bilder till som jag skulle vilja lägga upp men den här jävla bloggappen e så kass!!! Det har tagit mig hela dagen o göra det här inlägget.. Eller ja..6-7 timmar! Eftersom som den kastar ut en, kastar om allt, o inte går att spara eller uppdatera i!

Jag blir tokig!

Så this is it, blir inge mer bilder. Va en sjukt bra resa dock! :)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits