London-full lenght! ;)

Jag började "dagen" kl 3:15 när jag blev  upphämtad av mitt resesällskap. Mormor Razmus o Sune.

Första bilderna i planet på väg :D

Trötta som f*n o sov lite innan vi landade fast det var en kort flight på ca 2 timmar.





Första bilden på brittisk mark.

Framme vid Liverpoolstreet efter tågresan från stanstead.


Brunch

Mormor o Sune matchar Hahaha ;)




Hotellet var nice some sagt! Lägenhetshotell var ett riktigt bra koncept o jag kommer garanterat på ett igen (om inte samma)





På väg till tunnelbanan från hotellet. 10 min-isch till tunnelbanan. Bodde i earls court o det kändes hur tryggt o centralt o bra som hellst. Kan verkligen rekommendera det! Go native earls court.

Första stop: Hyde park








Nyfikna ekorrar















Albert memorial:



Royal Albert hall:

Mormor vid harvey nichols:


Det blåste storm dag 1 och 2:

Middag på puben "the ship". Gillar pubkulturen i London. En tisdag stannar du till ute på gatan på kvarterspuben o tar ett glas med kollegorna.. Lite spontant.






Pulled pork burger. Gott! :)



Sen satte vi pensionärerna i en taxi o gick själva på skybaren "Skygarden" på fenchurch street. Bästa skybaren någonsin!! 
Massa bilder kommer här ;)





Våning 35..










































 Massa kort jag vet.. Men det var sjukt häftigt där uppe!


På väg hem

Dag 2:

På väg till London eye























Baker street och sherlock Holmes


Madam Taussads





















På kvällen ville pensionärerna stanna hemma så jag o Razmus åkte själva till jetlag sportbar för att kolla på Sverige Canada i hockey VM.











På väg hem. Vi förlora m 6-4 :/

Dag 3:

Vi tog oss till Towern






Skybaren från marken









Inne i Towern



Inne vid kronjuvelerna fick man inte ta kort.. Jag gjorde det o då kom det en arg kvinnlig vakt fram till mig o frågade om jag tog kort.. Ja sa jag, ska jag radera det? 
Nej svarade hon men det är emot lagen så gör inte om det!
Shit.. Tur att jag inte hamna i fängelse ;)

Efter detta åkte Razmus o träffade en kompis för lunch och jag o mormor o Sune tog en lätt lunch på det mysiga lilla starbucks:et i S:t Katherines dock.







Sen åkte jag vidare till Oxford street och shoppade lite. Bla den här fina klänningen 

Vi begav oss till en pub som hette "The walrus and the Carpenter"









Sen släpade vi med oss "pensionistas" upp skybaren. De var tvungna att se den!







:p



















Ja.. Det var snudd på en miljon bilder till från skybaren.. :p

Sen tog vi en taxi hem.









Dag 4. Sista dagen o vi släpade på väskor, jag o Razmus, för att underlätta för "pensionistas" ;)

Buckingham palace:







Vi hamnade mitt i en parad. Tydligen så skulle drottningen komma till slottet för att valet var klart. Men vi missade henne o vandrade på "the mall" istället.. Gatan mellan Buckingham palace och Trafalgar square




Trafalgar square 




Mer fika.. Mkt fikapauser med "pensionistas" ;)






Sen vandrade vi lite m mormor på Oxford street innan vi begav oss till liverpool street och tåget till stanstead



Jordens finaste solnedgång på planet!







Gick typ inte o fånga på bilden men den va så fin!

Vi avslutar som vi började ;)


Det var den resan det! Så roligt att vi gjorde den! :D


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits