Op.

Idag bestod hela min dag av operation. ;) haha

Mamma kom vid 9:15. Sen åkte vi ungefär 9:50 mot sjukan.

När jag kom fram fick jag byta till jordens snyggaste outfit :p hehe 

Jag hade tid 10:30 men fick veta att jag tidigast skulle få komma in efter 12.

Det dröjde dock till 14:55 innan de storartade operationen.

Jag blev sövd och fick lokalbedövning. Känns jätteskönt att jag blev sövd. Slippa höra nåt ;) haha 

Jag har ett svagt minne av att de sa:
- så Sofie, nu är du klar och vi rullar ut dig till uppvaket.

Kollade på klockan 16:15 tror jag.. Vet inte om det var precis då efter op. eller senare. Lulligt ^^

Haha 

Sen vaknade jag till nån timme senare runt 17:15 ish.

Då ringde jag Fredrik som var på väg hem från Norrtälje o faktiskt var ca 30 sek från sjukhuset haha :))

Sen kom doktorn o berättade att min yttre menisken var "pretty fucked up" ;) 
Han hade försökt börja sy den men det gick inte. 1/3 av den fick plockas bort. Den hade en spricka som gick från ena kanten till mitten, alltså halva..tydligen gick en sena i den på nåt sätt dom gjorde att benet låste sig.

Sedan sydde de korsbandet oxå enligt pappret jag fick.


Efter macka o toabesök fick jag gå hem :) o ja.. Gå..än så länge känns det typ inte.. O kl e nu 00:20 men vi får se.. :)

Det tråkiga beskedet var väl att om jag inte hade op. nu så hade jag fått förslitningsskador om ca 4-5 år men nu kan dom uppstå om ca 15-20 år.

Läkaren tyckte jag skulle spela schack istället för kampsport men gav väl mig sen tillåtelse efter att jag blev lite ledsen.. Hade vart så tråkigt o sluta. Får väl se om det blir bättre av att jag kör mer sw sen?! ;) (brottning alltså)

Nu ska jag iaf om nån vecka börja köra lite försiktigt. O fortsätta med det till kryssningen o sedan efter kryssningen kan jag börja prova på Nova igen.. Det e ju inte superlång konvalescens :)

Eftersom jag kunde röra mig så har jag fixar lite hemma ikväll: vika tvätt, vattna blommor osv. O dessutom detta ;)


Haha

Good feeling för nyår imorgon! :D
Kan ta lite vin o bubbel till alvedonet OM det skylle behövas men jag hoppas jag klarar mig utan alvedon ;)

God natt näst sista dagen på 2015, året som verkligen swishade förbi!!

:D


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits