Kräftfiske 2011

årets helt klart BÄSTA!! helg.. är nu över =( aja men den var supermysig som vanligt =)

Vi kom fram till
Stjärnholm vid 15:30 i fredags tillsammans med göteborgarna och det var fantastiskt väder!
 

vi chillade lite o väntade på resten




när nästan alla var på plats hoppade barnen i plurret!


sen var det dags för mitt bidrag till traditionen.. första året jag var med  ( för 4 år sen) hade jag med mig en Leila´s New York cheesecake och den blev så uppskattad att jag var tvungen att baka den till fikat året efter.. o året efter.. o nu skulle ja väl bli lynchad om jag fick för mig att komma dit utan den haha

Men det är kul att få vara en del av eftersom jag kom in sent.. de andra har gjort detta 11 år!


sen satt vi där o fikade o hade det bra.. sometimes liiife is goood! ;p














Innan middag åkte "tjejbåten" och "killbåten" ut med sina tinnor.. Vi fick motorbåten ;)








sen kör vi middag och det blir köttbullar,potatis o lingonsylt.. as usual, lovely!


sen var det dags att kolla in första fångsten..

Tjejbåten:


och killbåten:


hahaha vi vann ganska hårt =P


Men det största intrycket gjorde ändå sista morgonupptagningen. Jag blev väkt kl 05.00 o kom ut till ett helt fantastiskt landskap.. dimman dansade på sjön och solen hade ännu inte tagit sig upp över horisonten..


Magiskt!


morgontrötta


håååh!










sedan sov vi ett par timmar till.. det var verkligen välbehövligt då första delen var mellan 02:30 och 05:00 med endast lite slummer.. det var så extremt kallt där vi sov.. runt 6 grader... 4

huuuuhhhh här är fredrik i sin sovsäck med min sovsäck på och sedan en filt uppepå det!


det var länge sen har var så gosig på natten ;p hahaha


på morgonen satt vi i solen och åt frukost innan vi packade ihop och städade för att sedan åka till näset och koka kräftorna


sedan körde vi kräftskivan! =)








Till sist blev det dans in på småtimmarna =)


uuuunderbar helg! =)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits