Ullareeeed!

Förra måndagen hämtade jag och Linda upp Tilda efter jobbet och begav oss på kvällen ( vi kom iväg 18:30) till ullared.. =p

vi hade kul i bilen ner!



hahaha =D


hittade en parkering som var lagom stor för vår bil och tog en kisspaus!


Jag körde första biten från E.a till Jönsköping.. som btw ligger fantastiskt vacker i slutet av vättern ( fast det visste vi ju redan) =)




Efter kl 21:00 nångång på kvällen var vi framme i Jönköping och intog middagen på Max



Sedan bytte vi förar o Tilda körde sista biten.. som var en ganska lång bit.. o jag var inte med o kollade på vägar så det var redan bestämt att det skulle åkas på småvägar från jönköping..

kändes lite sisdär o åka på slingriga smålandsvägar mitt i natten på väg till ett ställe som vi inte riktigt visste vart det låg och utan att möta en bil på flera timmar..

men som tur var hade vi med oss våra underbara Iphones och kunde navigera med dessa.. den enda nackdelen är att mobilen drar så mkt batteri när man använder den som gps.. det gick bra men på grund av detta köpte jag en iphoneladdare till bilen dagen efter på Ullared.. fantastiskt pris .. 30 riksdaler!




Kisspaus i Tranemo kl 23- isch på natten


Första gången vi ens såg en Ullared skylt var när vi kom ut på den lite större vägen ( som för övrigt jag hade valt från början om jag fått bestämma).. 4,7 mil från Ullared


kl 00:00 ganska spik så anlände vi till 
http://trollgrottan.com/ som låg mitt ute i ingenstans när vi kom men låg ganska bra till när vi vaknade o skulle till Gekås =)

väl framme dags för tandborstning



vi bodde i en mysig campingstuga




på morgonen fick man frukost om man hade beställt detta.. det kostade 40 kr/person och var väl värt pengarna!





Famme och laddede för en shoppingdag!








Fika paus


fääärdig!



som tur var är detta inte enbart min grejer utan allas =p

frammåt 14-tiden kände vi oss klara o begav oss hemmåt efter en lunch på burger king ( nyttig resa =P)

Tilda myser i sin nyinköpta filt


lite ur o skur på vägen hem


paus för bensträckare och toalettbesök i Ödeshög.. hmm..


Sen körde vi all in när det gällde sången, andra bilister måste trott vi var dumma i huvet men vi hade fantastiskt rooligt!!!  "how to make a long drive ,feel short, lesson 1"













Jag körde hela resan hem.. trivs allra bäst med att köra.. är nog lite av ett kontrollfreak.. o då valde jag att åka en anna liite smidigare väg.. dvs.. " ullaredsvägen ( kommer inte ihåg.. 147.an eller 145:an eller 174:an, nåt)" till Borås och sedan Borås jönköping! tror min bil tackade mig för att den slapp de tvära svängarna =p hahah


så var resan slut slut slut..! men till nästa år igen..

;P





btw. kan verkligen rekomendera trollgrottan.. vi kommer bo där nästa gång =)



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits