Systuga

Igår hade vi systuga hemma.. =) eller jag hade haha Jag sydde upp 6 gardinlängder, 3 par byxor till fredrik, 2 par jeans till mig, ett linne och gjorde om ett par byxor som fredrik hade fått en fläck på till ett par shorts till mig! =)





Min fina symaskin som jag fått av mormor. En gammal Husqvarna Automatic. Jag skulle vilja vet exakt hur gammal den är men jag skulle gissa på 60-tal. =D










Med synålar i mun och måttband i högsta hugg! haha




Kolla vad fina shortsen blev! supernöjd! först vek jag upp en liten kant på ca 0,5 cm o sydde och sedan vek jag upp dom ytterligare en gång ca 4 cm och sydde i samma söm som jag sydde kanten i.. blev såå bra!! =D nu vill ja att det ska bli varmt igen så ja kan få använda dom! =)))



jga hade liten små systuga för hand för kanske 2 v sen oxå... då sydde jag ett linne och sydde dit en ny knäppning på min nya favvo bikiniöverdel eftersom den gick sönder helt plötsligt!





Känner mig lite händig! =) skulle vara roligt att sy mer om man hade tid.. typ t-shirts i roliga tyg osv..

aja.. =)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits