Snaps!

Idag har jag gjort egen snaps till kräftskivan på lördag.. blir en med Rabarber,citron, mynta o stjärnanis! =))





Vi har även shoppat krondill och fått hem en kastrull som vi lånar av L:s mamma.. =))) kräftskiva here we coooome! =D




Har lagt till 3 nya sånger i kräfthäftet i år:


Här kommer alla suparna

Melodi: Här kommer alla känslorna på en o samma gång

Jag vill skratta, jag vill gråta, jag vill hålla ett tal,
jag vill dansa, kanske flirta tills det blir pekoral,
men hur ska jag hitta modet, så att natten blir lång?
Jo, här kommer alla suparna (på en och samma gång)
för här kommer alla suparna (till en och samma sång)
SKÅL!


Slösa inte !


Melodi: Jag mår illa

Illa, jag mår illa,
när jag plötsligt fumlar till och råkar spilla,
för varje gång det hamnar sprit på duken
skallar ropen: stoppa spritmissbruken



Mystiskt försvinnande

Melodi: Brevet från kolonin

Men var är den förra supen?
Den stod här för en minut se´n
Aldrig får man så det räcker
Jättegod är snapsen - men kristallen läcker?




=) kommer bli så roligt på lördag! =)





Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits