Time to learn

Jag har lärt mig mycket nytt på min kurs..

Visst ni om att:

Det finns en internationell datumlinje? ja vet inte om jag skrivit det förut men den ligger iaf i söderhavet.. när du flyger över den är det plötsligt dagen innan eller dagen efter beroende på vilket håll du flyger =)

bild:
http://thismatter.com/money/forex/images/international_dateline.gif


Och det finns 2 system när det gäller bagage på flyget, The weight system ( vikt systemet) och The piece system ( "2 väsk systemet")

I viktsystemet får du i ekonomiklass oftast ha med dig 10 eller 20 kilo.

I "2 väsk systemet" får du i ekonomiklass ha med dig 2 väskor som får var si o så stora och en väska får väga max 23 kilo. Detta system används bl.a från Nordamerica till Europa och deet är därför du får ha så mycket bagage med dig därifrån o inte när du åker hem från exempelvis grekland!


bild: http://www.getallabout.com/wp-content/uploads/2009/11/luggage.jpg


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits