Uppdatering Thailand =))

Hej pa er alla glada =)

nu haqr vi vart ca 3,5 dagar i koh chang!! koh chang ar en fantastisk fin o!!


Om vi tar vid dar vi slutade..


I lordags fick vi transfer till Suvarnabhumi buss shuttle och darifran vidare buss till koh chang pier.. Bussen tog ca 5 timmar och var en ganska intressant resa.. jag tycker det var kul att aka genom thailand o se landsbuggden.. det som gjorde mig glad var att det var fina vagar och att det ser ut som thailandarna far det allt battre da alla nybyggnationer ar riktigt fina byggnader..
Det hande dock en laskig sak pa bussresan som inte hade nagot med tahilandarna eller sjalva resan att gora.. en tjej antagligen kines lag o var helt borta i huvet i knat pa en annan tjej.. o den tjejen sager till busschaufforen att hon maste till ett sjukhus o hon ar serious ill.. o vigor en omvag o lmnar av henne o hennes kompis pa sjukhus.. nar dom burit av henne o vi fortsatter sager nagra som pratat med kompisen att hon hade sagt att hennes van hade en hjarntumor.. shit .. laskigt!!

efter detta fortsatte resan o fran koh chang pier tog det ca en timme over till on.. riktigt segt kan jag saga..
man ville ju bara fram o se hur det ser ut!
 =)

sedan star det "taxibilar" vid piren som proppar in sa mycket manniskor dom kan i sina bilar.. dom slanger upp vaskorna pa taket och vi satt pa flaket med byggt skydd.. en kille fick dock sta pa metallplattan bak som dom hade for att kliva upp pa.. lite laskigt nar metallplattan slar i backen nar chaufforen kor.. hehe..

sedan kom vi fram till white sand beach som vi bor pa.. den ar storst o valdigt nice =)

Madde var taxi stannade precis utanfor ert hotell Cookies som ser riktigt nice ut!! vart o ert ser finaste ut pa hela white sand sa vi har gjort bra val! =))

sedan kom vi fram till hotellet efter 5 min gangvag.. SHIT!!! vart hotell e saaa nice!! varldens finaste hotell.. jag o honey har bungalow var men ser vattenet o stranden ifran.. det tar oss 2 min o ga ner till havet!!! o vi hor hur vattnet slar mot stranden pa kvallarna.. det ar helt underbart! men en man kunnat draooma om!

Madde kolla in!! det ligger langst bort pa  whitesand.. preics i borjan menar jag..  =)

gatan ar trevlig, som en vanalig turistgata i thailand..


 vi har hunnit med att ligga o sola vid stora poolen en dag.. man ser havet utover vatten kanten fran poolen och kan valja vart man vill bada hehe.. sedan har vi legat pa stranden .. i solstolar om hotellet tillhandahaller.. sorry madde de finns har hehehe.. och idag var vi forst pa utflykt och sedan i lilla poolen som ar utanfor var bungalow!

ni ska fa se bilder sen ;)

idag var vi pa utflykt.. 3 oar med speedboat.. vi gjorde 2 snorklingsstopp o 2 strandstopp.. dock var vi inte lange pa samma stalle da det var en halvdagsutflykt men det var riktigt nice!!

Madde. Vi var pa koh wai! den stranden var riktigt fin och inte superoccuperad av folk.. det jobbiga ar dock att det tar ca 45 min - 1 timme att ta sig till dig batarna gar fran.. bangbao tror ja det heter.. man far se mkt av on men det ar lite laskigt att aka bil da den har det laskigaste upp o nerfors backar ja nagonsin sett!  helt vacko!! hahah


vi har aven atit riktigt god mat har.. kan rekomendera Buffalo Bill steakhouse!! lite dyrare men fantiskt kott om amn kanner att man vill lyxa lite.. kott,sas,potatisgratang o en chang lite over 100 kr. kottet var perfekt tilllagat.. medium! =)


Tyvarr sa kommer vi inte kunna simma emd delfiner eftersom det ar fullbokat fram till den dagen vi reser vidare.. san himla otur.. ja blev sa ledsen att ja holl pa o borja grata.. men sen var det nagon som ville gora mig lycklig!
det har ar helt sjukt men det ni vad dom saljer inne pa Buffalo Bill steakhouse??? OLW DILLCHIPS!!!!!! helt underbart!!!! det raddade min kvall! jag har precis handlat med mig min andra pasa och den star har brevid datorn o vantar pa mig.. ah lycka!!!!! =D



vi har oxa hunnit med att dricka drinkar av blandannat sa kallade ladyboys i en super mys koja som tyvarr stangde samma kvall vi var dar o varit pa backpackerstallet.. ligger lite langre bort pa white sandbeach an vart hotell o druckit ol o spela kort.. ja utklassade fredrik i skitgubbe o han blev sur hahaha ..


Vattnet ar sa varmt att det knappt svalkar o livet ar underbart i Thailand mina vanner!

hors snart!  


pusssss




bild lanad fran:
http://www.ikohchang.com/images/whitesand-beach-01.jpg 

Vart hotell ar det stora i forgrunden! madde det andra stora med gront tak en liten liten bit langre upp pa gatan ar ert!




Kommentarer:
Postat av: Madde

Låter härligt =)har ni haft bra väder då, är det stora vågor i havet? Då ligger dem inte så långt ifrån varandra. det låter som koh tao, med branta backar, där man tror att bilen ska välta när som helst =)Njut av värmen för här har det vart snöstorm, man kom knappt in genom dörren! Kramar Madde

2010-01-28 @ 07:08:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits