Why do we fall?

Igår var ja o honey o sparrades.. vilken chock det blev för mig.. ja e sämst på o blocka!!! o inte så konstigt är det för jag har aldrig lärt mig det.. aldrig tränat på det.. men känner att gud vad jag vill lära mig!!!

Älskling som jag sparrades med har gjort det för o är längre än mig så dt blev riktigt jobbigt för mig.. när han satte in en riktigt klockren kraftig krok på mig så hela kroppen kastades lite åt sidan blev ja så chokad!! kroppen reagerade med att typ börja gråta fast det inte gjorde så ont och fast jag inte var ledsen.. det kom som en reflex.. shit! måste vara chocken..

Andra gången var jag mer beredd då ja fick en snygg uppercut på läppen o näsan så läppen pirrade ett bra tag.. hahaha

den gången hade jag oxå lärt mig att inte bli arg.. första ggn blev jag lite arg faktiskt hahaha.. men sen får man tänka på, jag är där frivilligt med utrustning o allt, ja slåss oxå och jäklar vad det här är bra o lära sig.. ska man kickboxas så ska man veta hur det känns att få en smäll!!!!


Ja fick lära mig att hoppa undan o försöka komma inpå älsklingen från sidan istället för att få till mina slag för han är ju som sagt lång o kan hålla sin arm mot min panna o ja skulle ha typ 2 dec kvar innan ja skulle nudda honom hahah..

Det sista som hände var att ja själv fick in en riktigt fin klocka på honom.. payback =P hahaha nej så var det inte.. men jag fick in en jabb eller cross ( vet inte vilket) på hans näsa.. så han blev skitförbannad på mig.. hahaha han sa inte det förren efter för han kände väl på samma sätt som jag skrev ovan.. hahah

Summa.. Ja är rätt stolt över mig själv ändå! I did god! o speciellt när det gäller humöret!!


På kvällen kollade vi på batman begins och där fanns ett så jäkla bra ordspråk som jag kände sammanfattade min första sparring.. det lyder:

WHY DO WE FALL? TO LEARN HOW TO PICK OURSELVES UPP!

=)


Idag har vi vart på kickboxningstävlingar nästan hela dagen.. 11-18. våran klubb annordnade!

Mirja var med o blev pepp att sparra..



Sagt o gjort, jag o Mirja sparrade och gymmade i 1,5 timme såhär på lördagskvällen.. fan va vi e bra!!!
O vi var duktiga.. vi tränade på att blocka o bara körde med väldigt lätta slag o sparkar.. Kul som fasiken! 

Jag har plockat upp mig själv.. ;p



Bild:
http://svt.se/content/1/c8/01/29/65/52/KICKBOX_450.jpg


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits