Just nu ligger min pappa på operationsbordet..



Det är inte riktigt lika farligt som det låter.. Men i förmiddags ringde min mamma mig och sa att hon o pappa var på akuten.. ungefär där stelnade jag till och en kall våg gick igenom hela kroppen..

Sedan fortsätter hon med att berätta att han har brutit benet o ja kan inte riktigt hejda att ja blir ledsen.

Fan jag blev ju riktigt rädd.. o sen sa hon nåt om benpipor och grejor och jag såg det värsta framför mig.. så ja åkte till akuten..

det är hemskt att se sin egen förälder ligga i en sjukhussäng och ha ONT! Men som tur var kunde han skämta o vara lite glad emellan ontatackerna iallafall.. dom hade även provisoriskt gipsat hans ben och dragit benen i benet rätt o grejor.. huuuh!


NU ska jag berätta om min tazan till pappa!!

Han ställer upp en stege på ett BLÖTT plåttak.. visst stegen hade gummifötter som han säger hela tiden..( a så bra det gick då? ).. det här plåttaket är det som ska bli mina föräldrars balkong nån gång i framtiden och har inga räcken. Stegen halkar, pappa ramlar och lyckades möjligen trockla in benet i stegen.. tur i oturen ramlar han bara ner på taket och inte ända ner på marken som jag först trodde ( det hade dock inte vart första gången..) .  hade han ramlat ända ner så kanske det hade gått ännu sämre än det nu gick..
i allafall så hade mina föräldrar snickare i huset som min pappa försöker få kontakt med.. han släpar sig fram till dörren och bankar.. men snickarna tror ju att han arbetar så dom kommer inte.. varpå min pappa börjar skrika hjälp,HJÄLP! .. ja där ligger han o skriker på taket.. det kommer vi garva åt sen! =)

Snickarna hjälper min pappa in på vinden där dom jobbar, pappa måste vila lite, pappa och den ena killlen tar sig ner för trappan till hallen, där ligger pappa när min mamma kommer hem..

här kommer det riktigt stolliga! Pappa vägrar ambulans!! han tycker mamma ska köra honom till akuten.. mamma som är lite skärrad går med på det.. mammas bil var kvar på jobbet så dom tog pappas bil.. pappas bil med hårda stötdämpare då det är en liten typ lastbil.. där halvligger pappa o jämrar sig vid alla gupp.. men han passar även på att ringa till sitt jobb o säga att han tror inte han kan komma o jobba imorgon för han har nog kanske brytit benet!! iskallt hahaha

Han har brutit benet på 2 ställen!


nu hoppas vi iallfall att han ligger på operation.. dom skulle tvätta benet o kolla om det har svullnat.. har det inte svullnat så operar dom det nu.. annars måste han vänta i 5-7 dagar innan svullnaden gått ner och operera då.. men eftersom jag inte hört nåt och vi lämnade honom för 1 timme sen så utgår ja från att han blir opererad.. tur det .. pappa skulle bli galen på sjukhuset i 5 dar.. men vem skulle inte det???


=D

tur att det gick bra.. jag blev riktigt rädd där ett tag.. men som vi sa på sjukhuset.. någon "däruppe" tyckte att Sterner behövde vila och det här var väl enda sättet ; P




Kommentarer:
Postat av: MADDE

Vilken tur ändå att det inte gick värre till! Hälsa så mycket att han ska krya på sig! Kram!

Postat av: lollo

Jaa,tur att det gick som det gick.Förbaskade karl...

Tur att mamma hade dig som stöd på Akuten.



Kramiz!

2009-11-24 @ 22:34:21
URL: http://lollopettersson.bloggplatsen.se
Postat av: Mia o Adde

Stackarn, men han hade ändå "tur i oturen" kan man säga. Adde bröt ju sitt ben för 7 år sedan, men behövde aldrig operera utan blev bara gipsad, men det tar ganska lång tid innan man blir bra, men hälsa honom att han kryar på sig.

2009-11-26 @ 14:29:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits