Uppsala - Sveriges soptipp 30 April?

FYYYFAAAAN!

I torsdagskväll åkte jag o honey efter jobbet till Uppsala och jocke.. Vi skulle fira valborg där.. vi möttes först av att det var väldigt mycket människor ute på gator... mysigt.. sen svängde vi ner vi nåt ställe.. en park.. hade det vart en gång i tiden... det var det värsta jag sett!!!! ja fick det inte på kort så¨ni kanske inte tror mig men de som vart där vet.. Man såg inte gräset för alla SOPPOR!!!!!!! engångsgrillar,påsar,burkar,flaskor och allmän skit!!!!!!!!

Alltså ... nej vi såg INTE parken..  fredrik sa först kolla här då!! eller nej det var en soptipp, va konstigt att dom har en mitt i stan.. sen kom vi närmare.. nej det var en park..


Tänk er djurgårdsparken tottalt full med skräp..


stackars renhållningsarbetare.. tyvärr blev det bara värre på gator,vägar och parker ju mer kvällen gick.. tragist!


vi gick upp med J och C till slottet en stund och lyssnade på talet och kören.. i skymningen =) fint!




vi träffade även Basti och Calle i Uppsala! trevligt!  =D


Dagen efter detta väckte J och C oss med nybakta scones! Härligt! vi åt frukost i trädgården.. årets första =)




Sedan styrde vi kosan till "vårt"( ja lite mitt nu oxå) Tälje!

Vi gick ner på la strada och fikade lite på landkrabban.. I must say.. ja tror dom har lagt av sig lite..lr hade ni bara en dålig dag? =)

meeen tack för fiikan älsklingen!


hehe fredrik ser lite trött ut på bilden =P




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På lördagen så gick vi uppskapligt.. vi skulle ner till stan för det var westernridningens dag i Socitetsparken.. =)
hade jag minsann läst i Norrtälje Tidningen!

Vi åkte ner o hade med oss Matilda.. hon hade sovit över hos oss på fredagskvällen..

Sen kom fredriks syrra och man ner för att njuta lite av vädret med oss.. det var även lite marknad.. supermysigt!

Vi gick till scenen för att kolla på Norrtälje Linedancers som hade uppvisning.. dom dansade några låtar jag kunde.. fredriks syrra kände någon som precis börjat och dansade med dom.. hon sa att ja skulle gå upp.. haha nej sa ja..

Men sen så spelade dom ju Irish Stew.. en av mina all time favorites! så.. jo ja plankade in på deras uppvisning på scen och gick upp o körde samma som dom andra.. hahah dom måste ha undrat va det var för en människa som gick upp på scen o bara körde på samma låt som dom hahahahaha =D

här är bildbevis som fredrik tog..  dom står i sina 3 rader och jag står framför åt det här hållet.. man byter vägg hela tiden hehe


En till bild från uppträdandet och en bild på matilda som ska rida westernhäst.. dom hade även hästparad!
   

tur att det inte var hur mycket folk som hellst som var o kollade.. och tur att jag hade solglasögon så jag var lite maskerad hahahahah =D

inte varje dag man plankar ett uppträdande sådär =P knäppryck =P


på kvällen gick vi ner på staden nya hotell och käkade middag .. Åtellet... Fredriks kusin som äger och styr =)


Riktigt bra mat! jag kan verkligen rekomendera jordgubbs och rabarber cheescaken!






nej nog om min helg.. nu ska min kära man servera fläskfilé med gorgonzolasås och så ska vi se på Steka gröna tomater!!  Superfilm om ni inte sett den! 

See Ya! =)


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hahah, att du vågade springa upp på scenen! =) jag såg att jag fick ngt konstigt sms från dig, men jag får inte upp det i min mobil..

Ja, nu börjar det synas att det händer saker, vi har ju reglat upp nya väggar i hela köket och sattit för ena dörrhålet från hallen intill köket samt dörrhålet från köket intill v-rum (som delvis var igensatt från början). =)



Ni får kika förbi ngn dag!

Kramis

2009-05-03 @ 22:47:10
Postat av: sofie

det var visst nån som inte gillade att jag kallade uppsala för en soptipp här =) hehe men sånna kommentarer gillar vi inte =) pusss

2009-05-12 @ 13:06:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits