My penguin!

Jag har hittat den.. resetidnigen jag gillar bäst!! efter att ha läst och kollat flera olika så har jag hittat the one, my penguin*!

 VAGABOND!!! måste vara bästa resetidningen i hela sverige!

Jag köpte den i tisdags och har läst lite varje kväll.. jag har väl kommit till halva kanske =) så mycket intressant!! Stillar mitt reseintresse lite.. lr egentligen kanske det bara eldas på ; P

Troligtvis det sista då jag imorse stod och drömde mig bort till Paris  när jag gjorde iordning mig..   Ja längtar efter att få se paris i den där speciella sensommar solen som gör staden alldeles gulröd och glödande.. Gå på gatorna i värmen.. ta en picnic vid eiffeltornet på en filt, vandra längs seine, fika på mysiga caféer äta baguetter, gå till montmartré och sitta på trappen vid sacre cour en fredag/lördag kväll och lyssna på trubadurerna som spelar mordena låtar samtidigt som jag ser solen gå ner över Paris..

Paris -  Je t'aime <3

I septeber kommer jag !

Utsikten från sacre cour och jag vid världens största lyktstolpe:
image295

Fredrik o Sacre cour ( trappan med en massa folk):
Klicka f�r att st�nga bilden

det är liite bättre på sensommaren.. mindre folk =)

En annan dag akn det vara helt annorlunda.. då kan jag längta efter sommarsemster i medelhavet..
fast grekland,mallis osv är nog inte riktigt min grej.. jag blir så besviken på landskapen... ja tycker inte det karga landskapet med torra buskar och några olivträd är vackert..

kanske om du åker till gröna öar.. som när ja o honey var på korfu.. det var ok! fanns en superfin strand där..
o grekland har många fina stränder över lag.. men sen då.. när man åker bussen hem.. genom det as-trista landskapet?

Är nog annars lite för estetiskt lagd.. men sånna är vi vågar.. vi gillar det vackra =) hehe


är väl därför jag gillar thailand.. där vi var känns omgivningarna som i en saga.. så vackert och grönt vart men en kollar.. inte några karga berg där inte ; P



Stadssemester är ju lite av en annan sak men ändå inte.. städer kan vara vackra.. som paris som har kvar sina gamla typiska hus med olika sniderier på fasaderna.. det är en vacker stad..

En annan vacker stad jag skulle kunna tänka mig att besöka är San Fransisco:



med dessa typiska hus som går längs med gatorna på kullarna i San Fran!


Rom var även det en fin stad.. men där går paris före för min del.. mycket större! =P

=)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits