Fredskalla..

Idag har jag upptäckt att växten på mitt jobb som är MIN! är en fredskalla.. Vill ni veta hur?

=)

Den är på väg att blomma för första gången hehe.. tydligen så blommar inte fredskallor när dom står för mörkt.. Så bunkern jag jobbade i förut var inte så poppis enligt min kära krukväxt!

Nu å andra sidan får den stå i fönster och få sol på dagarna.. dock ett fönster med solfilter.. ja tror växten gillar det för fredskallor tycker  inte att direkt solljus är speciellt trevligt!


Döm av min förvåning när jag såg att min växt som jag trodde var en grönväxt.. plötsligt har fått en vit stägel som kommer slå ut när som hellst..

Tack kära växen för att du väljer att visa din bästa sida innan jag går på semester! Efter att jag skött dig så kärleksfullt i säkert 3 år nu..


Vem vet om du lever när jag kommer tillbaka och har lämnat dig i mina jobbarkompisars händer i 4 veckor hehehe


=)


nå visst är dom kanske fina =)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits