YESYESYES!!!!

yeah good day! =D

Idag har ja efter jobbet så åkte ja o mirja ner på spa =) vi är ju med i må bra gruppen =)  härligt.. man behöver sånt ibland.. eftersom vi åkte ner lite tidigare så hade vi tid o bada bubbelbad =)

Sen åt vi innan behandlingarna.. ja åt världens godaste hamburgetallrik..!!


sen gick vi o handla fredags godis på hemköp.. gissa om vi kommer få dela med oss imorgon.. köpte extra mycket because of that =p hehe nej kanske inte =) men mycket blev det!


Har sedan jag kommit hem inte gjort mycket nytta.. pussat lite på fredrik  o så =)


OOOOOH HERE IS THAT YESSS!!.. ja har länge velat åka till Australien som några utav er säkert vet.. Mitt stora drömresmål!  jo.. som ja sagt så hoppas jag att det händer mycket nytt i mitt liv under nästa år och då kommer vi inte åka på någon långresa.. därför ska vi spara pengarna och om 3 år så ska vi åka!!!! Åh! det känns helt underbart att äntligen ha bestämt när jag får åka dit.. att ha ett "datum" att räkna ner till =)

Vi kommer att se Australien och sedan ta en "sväng förbi " Nya Zeeland .. hahaha efter som det är näst gårds =P verkligen hehe

O ja tror inte fredrik vet det än men jag har så mycket att som jag vill se så det kommer inte bli någon lugn solsemester direkt!

ja vill se så udda saker oxå.. Jag vill se en fårfarm, Jag vill se en opalgruva, en vingård( såklart i Barossa valley)..  jag vill bo några dagar ute i outbacken , jag vill se kängruar,koalor.. jag vill se Sydney, Alice springs, Melbourne.. kanske Perth, Darwin och Canberra.. och självklart Uluru (Ayres rock).. aborginer.. you name it..

Det finns en så stoor risk att jag kommer bli helt kär.. det känns som Australien är så annorlunda och eget..  djuren,växterna, invårnarnas levnadssätt..

O man vet ju aldrig om man kommer tillbaka igen så denna resa skall planeras nog in i minsta detalj.. tur att ja har lite tid på mig hehe  ja tippar på restid minst 2 veckor.. MINST!

o sen en vecka på Nya Zeeland.. där ska ja se det vackra landskapet  och såklart Auckland..


sen är det fredriks tur att bestämma nästa långtrip.. Han vill åka till västindien.. jovisst.. kan jag väl hänga med på om ja inte har nåt bättre för mig.. =P hahahahaha hääärligt kanske =)

 Barossa valley

 opalgruva

 koala

  känguru

 Perth

 Alice springs

 outback

och några fantastiska bilder från Nya Zeeland











well..  sov gott =)

Kommentarer:
Postat av: Madeleine

Så ni bangar Thailand? Dålig stil! =)kram

2009-02-06 @ 15:31:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits