tjabba tjena hallå..!!

=)




Hej civilisationen =))

Hoppas ni står ut med en bilkavalkad som såväl känneteckna min blogg  ; )

nu är vi hemma igen..! Vi har haft några superhärliga semesterdagar upp i jämtland och skulle egentligen ha kommit hem igår.. men vi bestämde oss för att stanna en extra dag,, vi har ju SEMESTER!!!! =D

 Vi har haft några riktigt lata dagar uppe i munken och ätit en massa gått och inte luft speciellt många fingrar =)

Det mysigaste vi har gjort var nog när vi var ute på en liten sjö och vattnet låg spegelblankt och det var alldeles tyst ute.. det en som hördes var plasken från fiskar som busade i vattnet runt oss.. Vi tre satt i en kanot och paddlade ut mitt i sjon.. sen satt vi där o metade och kastade.. vi fick 4 abborrar.. dock drog jag inte upp någon av dom =)



 







Det häftigaste vi har gjort var att bestiga ett fjäll.. Ansätten!  Det är 6 km från den punkt man startar till toppen.. första delen går genom skog,blötmark och myrar.. sista km är en ganska kraftigt stigande topp.. den sista biten var ganska krävande!  Men vi fick se massa hjortron.. första gången jag plockar och äter vilda hjortron =))) och sen när vi skulle bestiga själva toppen så såg vi flera stora renflockar.. o 2 stooora hanar med ordentliga kronor som gick bara ett par 60-70 m framför oss.. helt orädda och på väg mot vårt håll.. vi gick lite åt sidan och började tjoa o tjimma lite,, vi ville inte bli överaskade av att det heltplötsligt stod någon ren precis framför oss..
Då hör jag fredrik helt plötsligt vända sig om och säga SHIT!!

....då kommer det 2 renar springades precis bakom oss.. ca 20 m brevid oss.. först mot oss och sedan brevid oss!

shit.. hehe jag blev lite skrajsen.. men jag har aldrig hört om någon renattack förståss haha


därefter var vi strax uppe på toppen och fick se den fantisktiska utsikten.. fjället är 1090 Möh ( meter över havet)

Kännde mig duktig då det tog mig och honey ca 4-4,5 timme fram o tillbaka 1,2 mil med stundtals ganska otillgänlig
terräng =)






















  


Sen har vi vart i Östersund, busat med ruffen och spelat en massa spel coh bara haft det bra!!!! =)))


Det som hade hänt hemma när vi kom var att en blommade hade fått för sig att försöka ta självmord.. den hade kastat sig ner på tv:n ( och jordtat ner den) och ramlat ur sin plastkruka och förstört sin ytterkruka..

fredrik sa förebrående åt mig att det inte var så bra att det hade hamnat jord i tv:n... som om jag hade ringde hem till växten och bett den kasta sig över tv:n.. ?? inte mitt fel heller  ; P hahahaha

nu har jag vattnat alla växter iallafall.. ni verkar ha haft det lika varmt o skönt här hemma som vi har haft det upp i norr =)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits