Fiska Krällor!

Hej!

nu är jag hemma från en heeeellt uuunderbar kräftfiske helg!  =)

Älsklingen hämtade upp mig från jobbet kl 15:00 o sendan begav vi oss.. självklart hamnade vi i sthlms köerna och kom en timma senare än va som var tänkt..

när vi kom fram sjöng dom i kör.. vi vill ha cheesecake, vi vill ha cheesecake..
hahaha =)

O det är helt otroligt men hela cheesecaken gick åt på kvällen.. hihih den e populär.. det kanske blir en tradition den med =P

Efter fikat så åkte vi ut o la burar







Ovädret som syns på bilden blåste förbi oss på sidan =P

Vi hade faktiskt jättebra väder! på kvällen när vi skulle tömma burarna för första gången så låg vattnet helt spegelblankt och hela himmlen lyste av stjärnor..
det va rnågot speciellt med att bara sitta där i båten o kolla upp på himlen och det enda som hördes var årorna i vattnet..

efter att vi hade lagt ut burarna så käkade vi kvällsmat.. köttbullar.. som oxå e tradition =) hur goda som hellst..

kl 11 ca var vi ute o plockade in första fångsten..  ja o honey var med i den ena båten





Vid 2 på natten skulle dom ut o tömma andra gången.. men då var ja o älsklingen så trötta så då gick vi o la oss!

På morgonen efter käkade vi frukost och kollade in fångsten..







Den här bilden(ovan) gillar jag skarpt!  =D : fotografen =P






så här såg det ut.. =)

Kräftorna som skulle ätas på kvällen kokades även där i stugan



på lördagskvällen hade vi en toppen kräft skiva!



Hehehe


=D

pusss

Kommentarer:
Postat av: Madeleine

Stackars djur, tur att inte jag var med, jag hade nog hällt tillbaka alla i sjön! =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits