myspys vintern faktor

när jag åkte hem från mormor hann jag knappt lämna gårdsplanen innan jag såg något glimmade till i mörkret... ett par ögon.. va det inte?.. jag backade bilen, sakta o försiktigt tyckte jag,  men dom rörde sig ändå.. men nu såg jag bättre,, där på min morbrors gård gick dom ..3 stycken rådjur..

tänk va häftigt det är att se vilda djur så nära.. i deras naturliga miljö... jag gissar att dessa 3 djur var på jakt efter fallna äpplen eller liknande nu när dom faktist var på en gårdstomt..

ja tror ingen var hemma i huset.. såg ingen bil..

sen körde jag vidare hemmåt ... mot stan.. på vägen ser jag ett par ögon till.. längre fram smyger dom över vägen.. mycket lägre dock den här gången..

En räv..

den såg lurvig och fin ut.. igen skabb..   : )


kommer hem.. till den ganska tråkiga stan..


låser bilen och börjar gå mot porten..framme vid porten upptäcker jag 3 konstiga vita fläckar på min sjal.. vänder mig om.. oj det snöar igen.. måste ha börjat precis .. o jag missade det..

jag gillar snö..mysigt!


det är i sånna här lägen lantlollan i mig skriker till.. jag vill inte riktigt bo i stan.. jag vill bo på landet.. där snön glittrar som den gjorde hos mormor ikväll.. det där är kallt o man ser stjärnorna.. det det inte är plogat ordentligt men det gör inget..


jag är oxå realistisk.. ja kommer bo på landet igen... när tid o rum är rätt.. tills dess har jag turen att få åka ut på landet när hellst jag vill...

häärligt...

Kommentarer:
Postat av: mamma mu i kjula

2008-11-23 @ 20:32:57
Postat av: mu i på landet

Hej gumman !!! Hoppas att er helg i Roslagenb var good!! kommer ni ut och fikar något på mån-kväll och tittar på stjärnorna på¨landet. Och fikar med tända ljus i salen.och raggsockorna på förståss.



Kramiz!!!



Obs Vi vill ju umgås så mycket som möjligt med er innan Thailand tar över er ett par veckor!!!!

Kram och hejdå

2008-11-23 @ 20:36:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits