Min helg ;)

image540

SÅ här har min helg sett ut..


Fredag.

I fredags kväll kom madde o johan över.. ! vi köpte pizza o drack spriters o öl =)  Först kolla vi på deras paris film.. kul o se =) jag vill tillbaka nuuuuuu! buhuu =( hehe

sen kollade vi på :så ska det låta!
ja tycker det är jättebra! fast lillbabs va ju inte speciellt upphetsande om man säger så haha.. mossiga människa!
Efter detta kollade vi på vart fan är mitt band med magus uggla.. hahah han e så jäkla skön!

Sen kände vi för att köra en omgång buzz..

o gud va vi fick garva.. tack madde..

såhär va det:


Frågan var vilket djur är till 99 % lik människan i DNA ( lr nåt liknande sånt)

madde : ja vet ja vet ja kan !!!!!!

sen kommer dom olika svars alternativen upp varpå madde säger:
Madde:  Mehh det e ju inte med ju?? låter lite irriterad o förvirrad på samma gång ( hehe snällt va madde? ) =)

ja o Fredrik (o johan tror ja) ser shimpans o tycker att -  ja men det stämmer ju visst!

madde svarar oxå shimpans men utbrister sen:
Madde: Men det stämmer inte!!!! det är GRISEN som e mest lik människan!


hahahaha helt allvarlig.. o det var tydligen så att det var 80 % likhet eller nåt men fifasiken va vi garva!


Efter det spela vi guitar hero..! det va kul! madde du börjar bli duktig !


Sen börja hockeyn.. madde som ville gå hem sa uppfodrande till johan at ja e trött nu .. =) men johan bara svara att nu fick hon minsann vänta till period paus..

1- 0 kanada... ja självklart för sverige spela som en påse nötter! ja blir så irriterad !! i kanada spelar men på det sättet att en kör rätt på o taklas o annan kommer o tar pucken.. svenskarna petar lite med klubban o vågar verkligen inte komma i närkontakt med kanada.. o om gud förbjude en kanadensare skulle komma i närheten av en svensk då e det bäst att bara skjuta bort pucken långt långt bort så man e safe..

Madde fick johan att ge med sig när det var typ 5 min kvar av perioden. då när dom gått kvittera sverige.. så jag var helt enkelt tvungen att kasta mig ut på balkongen o skrika 1-1 till madde o johan !

I andra o 3:dje spela dom bra absolut.. speciellt 3:dje när dom hade lite kämparglöd fast dom egentligen va slutkörda. over all bra sverige.. till slut skall tilläggas!

hehe ja kolla på matchen medans min kära andra hälft sov. =)

    

     

   

Madde har klippt sig o e jättefin i håret =)



i lördags

åkte vi ut till mina föräldrar.. fredrik o pappa skulle snickra på pooldäcket.. ja däremot.. ja gjorde inte så jättemycket.. mer än att spela buzz igen,, men den här gången musikquiz!
Så jätteroligt. mamma o pappa hade köpt det samma dag.. dom hade spelat det förra helgen när dom var bortbjudna o blivit helt sålda!
Musicquiz  e jättekul! ja rekomenderar verkligen det!

På kvällen så var vi bjudna på middag till Calle.. mums!

Calle hade gjort klyftpotatis o fläskfilé o sen nån sorts hallonglass till efterrätt.. det var jättegott.. jag tog receptet på hallonglassen..  kan hända att nån alltså får det hemma hos oss snart =)

Vi spelade spel.. smiska apan..ett märkligt spel.. ja förstår inte riktigt!

sen blev det lite turbulens ..

ja lyckades förstöra min byxor.. min jädrans stolla! =) måste be mormor om hjälp med blixtlåset!
appropå mormor så var det länge sen vi var där.. måste åka ut o hälsa på nån dag!


vi va hemma o i säng  kl 3.. =) hehe



I söndags..

Så var det dags att snickra igen..

o ja spela buzz hahahaha... men jag var dels ute o gick själv .. i regnet.. o gjorde dagens goda gärning där.. ja va ute på en långprommis med teddy! han blev alldeles till sig när jag kom med kopplet =) o sen när vi börja närma oss hem igen så va han helt slut heehe

honey o pappa blev klara med däcket.. nu skall bara byggas staket!

Sen skjutsa vi in fredrik till tåget.. han skulle tillbaka till uppsala där han gör millitärtjänst! i veckan som kommer nu ska dom ha överlevnadsvecka i älvdalen.. ni vet väl att det snöa i dalarna i förra veckan hahaha! =P

Sen köpte vi godis o hade myskväll.. ja o älsklingen spela monopol..o även om han inte vill erkänna det så skulle ja ha vunnit!

=)

that ´ll be all =)

pusss

Kommentarer:
Postat av: Madde

Det är alltid roligt att läsa din blogg, Johan och jag har setat här & skrattat! Vi hade jättetrevligt som vanligt i fredags! ser fram emot lördag! kramis från grisen =)

2008-05-19 @ 15:42:15
Postat av: madde

ps bra bilder =)

2008-05-19 @ 15:42:43
Postat av: Sara

om du vill se några bilder från balen gå in på: saraaberglund.bilddagboken.se =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits