Helgen eskapader =)

Å det va den helgen det!

gud va hände med helgen.. sncka om att försvinna i rekord fart.. hej o hej då lixom!

I fredags kväll var vi o kollade på elden o fy´rverkerierna i Sundbyholm.. måste vara bästa stället i Eskilstuna att se en varlborgseld på. Fredriks mamma Ulla kom ner kl 5 o vi hann lagom hem o äta o kolla på Paris filmer o lunga ner oss innan vi åkte till elden ca 21.00.
Jättefint fyrverkeri måste ja säga!! Vi träffade mamma o Razmus i Sundbyholm. Pappa jobba..

Efter fyrverkerierna så åkte vi hem till stan eftersom vi skulle upp någorlunda tidigt på torsdagmorgon.

Vi gick upp vid 9 o satt o åt frukost o så. Sen åkte vi nog inte förren 20 över 10. blev lite sent..  haha ja var ju tvungen att stanna redan på OKQ8 här i stan för att kissa. Sen höll min kropp på så o dummade sig hela vägen ner.. ja tror vi stanna 5-6 gånger för detta på den 5 tim långa bilresan.. man kan ju bli tokig för mindre..!!!! hehe

när vi kom fram i gbg var det lite molning o blåsigt o regnet hängde i luften.. som tur va så var vädret bättre dom andra dagarna.

Vi lämnade bilen i billdal söder om gbg hemma hos dom vi hälsade på. Sen åkte vi direkt till båthamnen för att ta båten ut till ön Kårholmen som vi skulle tillbringa helgen på.
Där har dom ett litet hus som är deras sommarstuga.. inte utan att mna e lite avis =) som tur är får man ju tillbringa några dagar där ibland =)

Kårholmen är en ö ute i södra skärgården utanför Göteborg. Det tar kanske en 45 min om man går runt ön längst ut i kanterna i ganska vanlig gångtakt.. står man på höjden ser man vatten överallt!
På den ön är det bara sommarstugor men om man åker till Donsö som ligger 5 min båtväg bort ( man ser den väldigt bra) så är det permanent bostadshus. Donsö är sammanbundet med Styrsö genom en bro. även på styrsö är det permanentboenden.. dom öarna är lite större.

Det tar ca en  20 min att åka båt ut till Kårholmen.

På torsdagskvällen spelade vi Maxi Yatzy.. Den enda gången ja vann!
var väldigt trött o det var skönt att få lägga sig o sova!

på fredagen vaknade jag ganska utvilad men fredriks förkylning hade tagit ett skutt över till mig vilket har resulterat i att jag fortfarande är en snoris!! =)

Vi gick en promenad runt ön o pyssla med lite av varje. Sen åkte till till Donsö o handla lite .. godis =)
 den dagen gick fort.. det var så härligt att bara sitta o njuta med en spritzer i ena handen o sen tidning i den andra.. Med utsikt över havet! Så tiden bara sprang iväg den här helgen.
På e.m åkte vi till vrångö som litte lite bakom kårholmen ( ca 10 min båtväg) och köpte en kasse havskräftor.. dom var gigantiska!! Jättegott var det! Men jag måste säga att jag föredrar insjökräftor.. undra hur dom kan se så olika ut??

På lördagen åkte vi till Styrsö o promenerade runt där.. o fikade lite =) sen åkte vi tillbaka. det känns inte som man har gjort så jättemycket men tiden har verkligen sprungit maraton från tors till sön =)

Ja var som sagt snorig o slängde mitt papper o papperskorgen inne på toan hela tiden.. en gång låg det några strumpor lr nåt i sop korgen men jag tänkte inte på det.. inte förren det nästa gång , när jag skulle slänga papper låg blöta byxor från clara i papperskorgen.. då gick det upp för mig att jag slängde papper i deras tvättkorg...!!
shit va pinsamt.. efter samråd med fredrik så kom vi fram till att jag måste plocka bort allt papper .. sagt o gjort ingen skada skedd haha..= )) älsklingen bara garva åt mig !
Hade kunnat blivit en kul syn.. dom åker hem o ska tvätta o helt plötsligt är det en massa papperstussar i tvättkorgen.. =)

på söndagen åkte vi in till billdal till ungefär halv 12 o gjorde oss i ordning.. kl 13 skulle klara uppträda med sin dansgrupp Funky Kidz.. Så den följde vi med o titta på.

Sen åkte vi förbi burger king o sedan var det bara att tacka för sig för den gången.. tråkigt men endå skönt att åka hem!

bilderna ( ja vet man blir avis..att ha det så jämt.. härligt) =) :

1. 
  2.   3.   


1.  Deras hus.
2. Clara vid skojjarviken
3. Älsklingen på Promenad


4.   5.    6.

4. Promenadbilder
5. Vid kajen
6. Mina fötter o havet =)


7.   8.   9.

7. Ja vid kajen
8. En del av ön
9. Alla på utflykten ( Viktor o Erik ville inte hänga med =) )


10.image404

11.  12.   13.

11.En svan
12. Ute med båten
13. Ja o Clara i båten


14.   15.   16.

14. Clara o en havskräfta
15. ja o Claris med varsin havskräfta
16.Det börjar bli kväll. utsikt från köket.

17.  18.   19.

17. En havskräfta ( dom va stooora)
18.Fredrik som äter kräftor.
19. solnedgång

20.   21.  22.

20. Mera solnedgång
21. solen har gått ner. ( utsikt från det isolerade uterummet)
22. Clara o Funky Kidz



Det var min helg det!

underbart!


puss o kram

Kommentarer:
Postat av: Antonia

Vad mysigt det såg ut att vara, tänk att vakna varje morgon och ha vatten kring sig. Helt underbart. Vi får ses snart så att du får berätta allt! Ta hand om dig. Kramar

2008-05-05 @ 16:30:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits