Glad!!

Kalvar på grönbete =) lr stadsbor på landet! =)

image435

image436







Tänk att man kan vara så glad o lycklig!!.. Just nu sitter jag hemma i mina mjukiskläder o lyssnar på musik o bloggar!

musik kan göra mig så fruktansvärt glad ända in i själen... får jag bara komma hem starta datorn o dra på min spellista så får ja riktigta lyckokänslor.. det  kanske e knäppt men jag skulle inte kunna leva utan musik.

Det är en sak som jag saknar med att flytta hemifrån min stuga.. där kunde jag dra på full volym mitt i natten en vanlig onsdag om jag skulle vilja o ingen skulle bry sig.. men som ni vet så är ja en trevlig granne som visar HÄNSYN ! =)

appropå hänsyn.. ni vet mina knäppa grannar.. jo killen har gjort platsen precis utanför dörren till sin privata parkering.. vi har stört oss på det ett tag nu.. okej om han parkerade där nån gång ibland men han parkerar minst 5 dagar av 7 i veckan där... utan att betala ett enda dugg som vi andra gör för våra parkeringar.. till saken hör att det finns hur mycket parkering som hellst ute på gatan som inte kostar ett dugg..
iallafall.. han stod där när vi skulle åka i torsdags o likadant när vi kom tillbaka i sön.. så jag skrev det här är ingen privat parkering och satte på vindrutetorkaren på hans bil.. hehehe
fröken intrigmakare..!

Nej men håll med om att ja gjorde rätt!? han har inte parkerat än där iaf.. igår såg vi hans bil på gatan =)

men men tillbaka till musiken..
man har ju olika musik för olika tillfälle.. ja brukar älska musik med fart i .. rock o filmmusik.. men just nu känner jag för mer lugna mysiga låtar..

ja sitter som sagt här o myser.. o ser ut på min fina blomlåda genom fönstret =)
japp nu har jag planterat i den o satt ut den på balkongen.. så om ni har vägarna förbi korsningen intagsgatan,carlavägen så kolla upp så ska ni få se att det hänger en blomlåda på en av balkongerna =) det är våran det! ja ser att dom lapar sol nu.. det är bra .. så dom blir stora o fina o så..

Till o med så vår balkong blev trevlig o jag funderar nu på att köpa en sån där grön matta att lägga på golvet så man kan vara där ute.. så här på eftermiddan e det inte så jättemycket trafik.
haha fredrik kommer tro att jag blivit tokig!!

 Igår kväll var ja o älsklingen ute hos mamma o pappa.. skojjarni att det är fint o grönt ute på landet nu ?!!
iallafall... vi hade faktiskt ett ärende..
ärendet hette följa john  och är en liten lammunge som mamma o pappa fick i förrgår.. =)
kolla får ni se vad söt han e :

      

Sen hade dom fått kycklingar oxå:

   


sötnosar va.. =)

sen kände vi vårkänslorna spritta till o vi drog till studsmattan som faktiskt min mamma önskade sig av min pappa i födelsedagspresent nåt år hehe =))

här är resultatet av det:

       
    


hihi ja va bara tvungen att visa =)

Tillbaka till idag!

Idag har ja vart på föreläsning med en per som är meterolog på svt.. han föreläste om klimatförändringar!
det mesta hade jag hört redan.-. har sett al gores film.. bra btw.. om någon vill se en film om klimathotet..

ska försöka få min mormor att se den.. hon tillhör dom där som säger att så har det alltid varit.. heh

det som ja inte hade hört förut var att kontinenterna rör på sig ( vilket ja visst). Ca 1 cm om året men att indien för länge länge sen rörde på sig 25 om året vilket innebar att landet krockade med kina .. o det var så himalaya kom till!

intressant va?=!


o när han föreläste ringde ett 08 nr som jag ringde upp..

då var det från kanal 5 igen.. ja tänkte jäkla undersökningar.. haha men det visade sig att jag tydligen är med i deras publiklista nu efter sist... o hon frågade om jag ville komma på en inspelning av ett musik program som skulle innehålla kändisar o sång o att man fick rösta o så.. =)

det tyckte ja lät jättekul så ja ska nog gå på det oxxå! blir nog samma gäng som sist .. hehe!


Nej nu har jag nog skrivit av mig för idag!

puss o kram

Kommentarer:
Postat av: [email protected]

Hejsan soffi!!! Man kan inte lägga ut bilder på sin mamma utan att fråga ,___skoj Vilka fina bilder som du tagit på våra djur krammmmm ralle och mamma. och du ta autografer när du kommer till tv igen.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits