Nedstämd..

Just nu när jag börjar skriva här har jag precis läst en memorial om en kille som bodde i Sydafrika...
 Ingen kan nog förstå hur människorna som bor där nere har det om man inte har varit där. Släktingar till fredrik har varit nere i Pretoria (Tshwane) o en annan del i landet under 3 v.
Saker som dom berättade när dom kom hem var helt sjuka. Därnere kan du inte som vit gå ute.. Du har stora plank med elstängsel runt din tomt och alla har någon i släkten som har blivit utsatt för något våldsbrott. MEN för guds skull tro inte att jag är rasist.. det är jag verkligen inte.. !!!! Jag försöker bara förklara läget där nere. Det  är så att dom flesta vita har det bra ställt och de flesta svarta har det dåligt ställt.
Hade det vart tvärt om hade säkert brottsregistret sett annorlunda ut.. om dom nu hade haft något. Det verkar som att ingen gör något åt situationen.. 
Jag skulle aldrig efter det jag hört våga åka till sydafrika.. som dom säger i memorialen ja läste
-always WATCH YOUR BACK!
Ja skulle inte orka med det.. Här är den sidan jag läste på.. En vanlig familj i South Africa
http://www.brandon.za.org/story.htm

Det som är mest illa är att när du läser på svenska sidor så hittar du inget.. allt är bra o frid o fröjd o så..

Det vi inte förstår som dom där nere säger är:

TIA- This Is Africa!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits