Hoome aaagiin!

heeej! nu e jag hemma igen! .. ja har haft fantastiska dagar i Norrland =) Vi åkte som sagt runt halv 5 i tors.. vi kom fram till huset runt kl 1.00 på natten.. o då hade vi kanske stannat o käkat o tankat o så sammanlagt en halvtimme.. bra jobbat. När vi kom upp var fredriks syrra o hennes familj där. dom skulle åka hem på fre. Då var ja så trött o förkyld .. o matt så ja stupade i säng.. !!

Fredagen fick vi sova ut lite.. ja tror ja gick upp 12- 13 nångång =) o då var dte frukostdags.. med tjuckmjölka... haha om någon undrar så är det möjlk med en snäll bakteriekultur.  Man köper en burk med sånt färdigt o sen när man ätit ur det så finns bateriekulturen kvar i så man häller bara i mjölk o låter den stå ett dygn i ca 15-20 ´C och så blir det ny tjockmjölka! haha det blir som en riktigt seg fil..! vi köpte sånt.. men ja ska berätta mer om det sen..!

sen vinkade vi av de som skulle resa hemmåt.. o var glada att det inte var vi som skulle göra den resan! hehe

det känns som att tiden bara försvann i fre.. vi skulle till byggmarknaden o sen pyssla vi med allt möjligt.!  frammåt kvällen ville ja se mig om i norrland..!!!
Fredrik som har vuxit upp där en stor del av sin barndom var glad om han slapp.. så jag gav mig ut ensam! =)

Ja körde en timme och kom till skärvången! hur vackert som hellt.. dettta tog jag där..







ni får ursäkta det dåliga beståndet av bilder men den här resan har jag mest filmat faktiskt! VI skulle till skärvången på lördagen men det gjorde inte så mycket att ja hamna på samma ställe.. det var underbart att ha bil o körkort o vara i norrland!!! ja älskar verkligen landskapet däruppe..  ja var där i krokarna en gång  förut.. i junsele.. upp o ner  på en lör/sön.. tokigt men sant =) men det är en annan story!

på vägen hem stannade jag vi en sjö..



Det var jättefint väder där uppe =D

Den kvällen åt vi god mat drack lite vin och spelade geni =)


På lördagen gick vi upp o åt frukost lite tidigare.. då skulle vi till skärvångens mejeri.. tydligen jättekänt..! Dom gör jättegoda ostar! vi åt gick på en guidad visning i mejeriet och åt sedan ostlunch innan vi handla lite i affären.. Fredrik åt så han höll på o spy..  hehe han äääälskar ostar!

Efter detta så åkte vi till regns fallen.. vattenfall i närheten av Norska gränsen! coolt!

   










skiit häftigt =D konstigt att man e o alltid har vart ett fan av NORRLAND =)

sen åkte vi till Norska gränsen.. så ja har vart utomlands i helgen kära vänner! .. hahah o på 2 platser samtidigt! den ni!!

eSedan avslutades kvällen igår på samma sätt som i fredags.. o idag har vi bara varit i bilen typ hahaha, vi ahde superväder fram till Gävle.. då blev det lite mulet o så.. o när vi svänger av från strängnäs ner på E20 åker vi in i en grå värld.. här nere öser verkligen regnet ner .. fi fan.. ja hade velat stanna minst ett par dagar till!

aja.. =)

pussss

Kommentarer:
Postat av: amélie

Guuud vad fint :)

Postat av: Madeleine

Låter härligt! väldigt vacker natur! var det inte mycket mygg? när jag tänker på norrland så tänker jag mygginvasion, det är nog därför jag aldrig vart där! Hatar mygg =) Skönt att resan gick bra iaf, det är ju en välfigt lång bit iväg! Kram!

2008-08-11 @ 15:58:37
URL: http://madeleine22.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits