10 April!

Hej!

Idag är det redan torsdag och 10 april! dagarna går så fort! det är skönt att veckorna går fort i ju för sig  =)  Men det värsta är ju att helgerna går desto fortare.. hehe Men på lördag ska vi till Madde o Johan o kolla på film.. det ska bli jätetrevligt! ser fram emot det!

Idag tog jag reda på en sak som jag fuderat över ett tag .. Om det finns ett Berings hav och ett Barents hav vid arktis eller om det är ett o samma som heter olika på olikaspråk lr något.
Det finns faktiskt 2 olika hav. Det ena som heter Berings hav ligger emellan Alaska o Ryssland.
Där de 2 (Ryssland och Alaska) nästan går ihop finns ett sund som heter Berings sund. Däremellan är det bara 85 km på det smalaste stället! I detta hav fiskas det gigantiska krabbor och detta är ett av världens farligaste jobb.. om någon nu sett detta på diskovery?
Dom jobbar i gigantiska vågor på nätterna med stora burar o hala däck! Men sen så är det oxå så att säsongen bara varar några veckor o under den tiden drar dom in en årslön! frågan är om det är värt det om det skulle gå snett!?

Barents hav ligger mellan Ryssland och skandinavien! Ovanför oss alltså =)
Det är uppkallat efter en Dansk som jobbade om upptäcksresande för Rysslands räkning. Han hette Barent i efternamn.

Jag halkade då även in på golfströmmen. Det är häftigt att den finns o att det kan skilja upp till 30 grader om vintrarna mellan Norge och inlandet i Kanada på samma breddgrad! Vi får väl hoppas att den inte försvinner med tanke på klimatförändringarna!

Det var dagens geografiletion det hahaha =) Jag tycker sånt är intressant! kalla mig knäpp =)


Igår fick jag veta att jag inte kommer byta jobb.. gör inte så mycket för jag vet att jag var väldigt kvalificerad för jobbet så jag tror ja var för ung o ville ha för mycket i lön haha..
Det med tanke på att dom rekryterade via ett bemanningsföretag o hon sa att jag hade gjort ett väldigt bra intryck på henne trots "min ringa ålder" hehe.. o frågade om jag var intresserad av att bli rekryterad till något annat jobb om det skulle dyka upp något!

Så jag gräver inte ner mig direkt =)

Konstigt nog så känns det som det är en vääldigt bra dag idag! lr konstigt o konstigt haha

Ikväll ska vi åka till mormor o hälsa på =) det var länge sen så det ska bli trevligt.. sen ska vi lägga oss tidigt o gosas o sova för vi e jättetrötta idag både jag o auu!

Igår frågade madde o jag om snurren på linedancen och fick veta att det ska vara en snurr där o att den är lite svår .. men hon visade hur vi skulle göra o så . så nu får vi träna på den själv om vi vill. o det måste vi ju.. om ska vara med i S.O =)
Sen fick vi höra att det är sista gången även på den här kursen nästa v. Det betyder att vi har avslutningar på båda kurserna nästa v!
Men som tur är kommer det vara öppen dans på tors kl 18 på smekickers.. då skriver man bara upp vilka låtar man vill dansa o så.. det ska bli kul.. 10 ggr !
Så det ska Madde o ja gå på!

O Jag o älsklingen måste köpa nytt lysrör tillbadrummet.. duschade med ljus igår hehe! lite mysigt kanske ..

jag tror det var allt!

Puss

p.s slänger in en bild på min trötta underbara sötnos =))

image239


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits